ONTHULLING NIEUWE JLR CORPORATE IDENTITY ALS OPMAAT NAAR DE NIEUWE MODERN LUXURY-VISIE

  • Jaguar Land Rover onthult nieuwe corporate identity als symbool van de evolutie naar JLR
  • De nieuwe identiteit van JLR belichaamt élégance, moderniteit en de toekomstgerichte visie van het bedrijf
  • De merken Range Rover, Defender, Discovery en Jaguar worden dankzij de ‘House of Brands’-strategie sterker, zoals eerder aangekondigd
  • Het historische logo van Land Rover blijft bestaan binnen de nieuwe huisstijl en zal zichtbaar zijn op de auto’s, online platformen en bij dealers
  • De nieuwe huisstijl van JLR is de volgende stap in de Reimagine-strategie en weerspiegelt de modern luxury-ambitie van de onderneming

Jaguar Land Rover heeft zijn nieuwe huisstijl onthuld die past binnen de evolutie naar een ‘House of Brands’-organisatie.

Met deze nieuwe corporate identity moet ondubbelzinnig duidelijk worden dat bij ‘House of Brands’ het unieke DNA van ieder merk van JLR – Range Rover, Defender, Discovery en Jaguar – meer naar voren kan komen. Ook wil JLR met deze stap de bedrijfsvisie versnellen om ‘Proud Creators of Modern Luxury’ te zijn.

Het creatieve proces achter de nieuwe corporate identity is welbewust geconcentreerd op élégance, moderniteit en een toekomstgerichte visie, om daarmee de richting en ambitie van JLR uit te stralen. De aflopende ‘J’ voegt élégance toe, terwijl de slankere karakters van het embleem de stap naar verfijning en moderniteit illustreert.

 

Bij de onthulling van de nieuwe corporate identity bevestigde JLR dat het merk Land Rover een belangrijk onderdeel van het DNA van het bedrijf blijft. Het logo van Land Rover, dat wereldberoemd is en veel historische waarde heeft, blijft aanwezig op auto’s, websites, social media en dealerwebsites. Daarmee blijft het de basis van de topmerken Range Rover, Defender en Discovery.